A devenit cunoscut modul în care microplasticul ajunge în rădăcinile plantelor

4 iul. 2022,, 04:30   Ştiinţă şi IT

O lungă perioadă de timp se credea că particulele de microplastic sînt prea mari pentru a trece prin barierele fizice ale țesutului vegetal intact, dar nu este așa.

De fapt, particulele de plastic sînt capabile să ajungă în plante și, mai mult decît atît, astăzi nici un aliment nu poate fi curat de o astfel de poluare, au descoperit oamenii de știință chinezi.

În ciuda răspândirii pe scară largă a microplasticului în întregul mediu, problema absorbției lor de către plantele cultivate nu a fost încă bine studiată. Într-un nou studiu, oamenii de știință din China au descoperit că microplasticul poate pătrunde prin intervalele mari dintre celulele epidermei la locul apariției rădăcinii laterale a salatei și a grîului. Particulele pot intra apoi în părțile comestibile ale plantelor.

Aceste rezultate aruncă o nouă lumină asupra posibilității transmiterii microplasticului pe lanțul alimentar, au explicat oamenii de știință. Ei au remarcat că, dacă microplasticul pătrunde în plante, acesta poate ajunge și în carne și în produsele lactate.