S-a propus soluția pentru rezolvarea traficului îngreunat din capitală

S-a propus soluția pentru rezolvarea traficului îngreunat din capitală

Gestiunea sistemului de parcare reprezintă o provocare pentru autoritățile locale, în condițiile în care numărul unităților de transport în Republica Moldova va depăși în anul 2019 cifra de un milion.


Pînă acum nu au fost identificate soluții care să fie acceptate atît de factorul politic, cît și de cetățeni, se constată într-o analiză a Institutului pentru Politici și Reforme Europene (IPRE), informează MOLDPRES.


Potrivit analizei IPRE, în anul 2018, numărul unităților de transport în municipiul Chișinău a crescut cu 30 de autovehicule pe zi. Iar în anul 2019, Moldova va depăși numărul de un milion de unități de transport care circulă pe teritoriul țării, dintre care cea mai mare parte sînt concentrate în municipiul Chișinău.


IPRE a anunțat astăzi că a realizat cel de-al optulea film informativ #pentruChisinau, în care vine cu recomandări privind gestionarea mult mai eficientă a parcărilor în municipiul Chișinău, precum și găsirea unor soluții de a dezvolta un model potrivit pentru condițiile actuale înregistrate în capitală. Filmul a fost realizat în baza analizei de politici publice care propune crearea Agenției Municipale de Parcări și atragerea mai multor operatori privați în procesul de gestionare a parcărilor.


Prin intermediul agenției, autoritățile municipale și-ar asigura întreg controlul asupra parcărilor, fără necesitatea de a da în arendă sau în concesiune terenurile municipale, totodată se va asigura implicarea și a sectorului privat, care dispune atît de resurse financiare, cît și de experiență relevantă pentru acest domeniu, afirmă experții IPRE.


Potrivit acestora, Agenția Municipală de Parcări va inventaria și demarca toate locurile de parcare, va determina modalitățile de plată și costul, va aplica marcajul și semnele de circulație.


Cineva trebuie să plătească pentru construcția, amenajarea și menținerea locurilor de parcare. Modalitatea utilizată pînă acum de subvenționare indirectă a amenajării locurilor de parcare din bugetul general contribuie și mai mult la stimularea creșterii numărului de automobile în oraș, afirmă experții.


Principiul utilizat în multe orașe din Europa prevede că rata optimă de ocupare a parcării trebuie să fie de 85 la sută. Dacă rata depășește acest nivel, atunci costul este prea jos și autoritățile ratează venituri, în condițiile în care șoferii sînt dispuși să plătească mai mult. Dacă rata este mai joasă, atunci autoritățile au stabilit un preț exagerat. O rată de ocupare de 85 la sută înseamnă un loc liber la fiecare 8 locuri de parcare.


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load