Principalele greșeli care duc la îmbătrînirea prematură a coloanei vertebrale

Principalele greșeli care duc la îmbătrînirea prematură a coloanei vertebrale

Durerile de spate sînt tot mai frecvente, astăzi, în rîndul tinerilor. Boli ale coloanei vertebrale care apăreau, în trecut, abia la vîrsta a doua, sînt tot mai des întîlnite la persoane tinere.


Acest lucru se întîmplă din cauza unor greșeli pe care mulți dintre noi le facem fără să știm că ne îmbătrînesc prematur coloana.


1. Sîntem sedentari


Sedentarismul este sursa multor probleme ale omului modern, inclusiv a durerilor de spate.


Coloana vertebrală este mai mult solicitată dacă mușchii care trebuie să o susțină nu sînt bine antrenați. Este vorba despre mușchii trunchiului – abdomen, spate. Aceștia sînt foarte rar solicitați în cursul activităților zilnice, deci dacă vrem să fie puternici, trebuie să facem exerciții specifice. Cînd mușchii spatelui și ai abdomenului sînt slabi, coloana vertebrală suportă mai multă presiune în cursul activităților zilnice.


2. Nu ne controlăm greutatea


Sedentarismul și kilogramele în plus merg mînă în mînă. Atunci cînd greutatea scapă de sub control, coloana vertebrală trebuie să suporte o greutate mai mare. Cînd apare și burta proeminentă, coloana se curbează mai mult în partea de jos, ceea ce pune presiune pe discurile intervertebrale.


3. Nu știm să ne alegem pantofii


Alegem pantofii după aspect, și nu după confortul pe care ni-l oferă, iar asta ne afectează, în timp, coloana vertebrală. Pantofii pe care îi purtăm, mai ales atunci cînd mergem mult pe jos, trebuie să susțină perfect bolta plantară, iar zona de la călcîi trebuie să se potrivească bine – să nu fie nici prea largă, nici prea strîmtă. Atunci cînd pantofii nu se potrivesc în zona călcîiului, apare fie suprapronația, fie supinația, adică piciorul se rotește prea mult către interior sau către exterior, atunci cînd călcăm. Aceste rotiri afectează glezna, genunchiul și coloana vertebrală.


4. Nu stăm corect pe scaun


Atunci cînd stăm jos, coloana vertebrală, în special vertebrele inferioare, suportă o presiune de trei ori mai mare decît atunci cînd stăm în picioare. Cei mai mulți dintre noi tind să stea ”cocoșați”, poziție care solicită și mai mult coloana. Pentru ca ea să fie protejată, poziția pe scaun trebuie să fie întotdeauna corectă, lucru care este mult mai ușor atunci cînd mușchii trunchiului sînt bine antrenați.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load