Primul post TV amendat pentru nerespectarea "Legii antipropagandă"

Primul post TV amendat pentru nerespectarea "Legii antipropagandă"

Postul de televiziune RTR Moldova a fost amendat de Consiliul Coordonator al Audiovizualului (CCA) cu 50 de mii de lei pentru faptul că a difuzat în buletinul de știri materiale produse de postul rusesc Rossia 1, dîndu-le drept știri din rubrica externe. 

În urma unei sesizări a membrei CCA Olga Barbălată, buletinul de știri de al RTR a fost monitorizat pe parcursul a cîteva zile și s-a constatat că televiziunea a difuzat reportaje identice cu cele transmise de postul Russia 1. Mai mult, chiar și intro-urile și intervențiile prezentatorilor au fost identice cu cele ale jurnaliștilor din Rusia. Aceste reportaje au cuprins de la 28% la 41% din tot timpul buletinelor de știri monitorizate. 

La rîndul său, reprezentantul postului RTR Moldova a încercat să-și apere poziția invocînd faptul că acestea sînt materiale care reflectă evenimente externe, că postul are corespondeți peste hotare și că aceste reportaje sînt produse proprii întrucît au fost montate și prezentate de angajații televiziunii. 

În viitorul apropiat, RTR Moldova va trebui să prezinte la CCA ce măsuri au fost luate pentru redresarea situației date.

Amintim că, noile prevederi ale Codului Audiovizualului ce țin de combaterea propagandei străine pe teritoriul Republicii Moldova au intrat în vigoare pe 12 februarie 2018.

Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load