COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Piața serviciilor de telefonie fixă în Moldova continuă să scadă

Piața serviciilor de telefonie fixă în Moldova continuă să scadă

Principalii indicatori ai pieței serviciilor de telefonie fixă din Moldova au continuat să scadă în anul 2019.

Acest lucru este demonstrat de datele statistice despre evoluția pieței serviciilor de telefonie fixă, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

datelor statistice despre evoluția pieței serviciilor de telefonie fixă, agregate de Agenția Națională pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI).

Conform informațiilor furnizate de regulator, numărul total de abonați s-a micșorat, comparativ cu anul 2018, cu 3,3% și a însumat 1 mil. 72 mii, volumul total de trafic s-a diminuat 14,1% și a alcătuit peste 1 mld. 154 mil. minute, iar volumul total al veniturilor pe această piață a scăzut 20,4% și a alcătuit 443 mil. 277,2 mii lei.


Urmare a acestei evoluții, venitul mediu lunar per abonat (ARPU) s-a redus cu 17,8% și a constituit 33,9 lei. Astfel, S.A.”Moldtelecom” a înregistrat un ARPU de 35,7 lei (în scădere cu 19,1%), iar furnizorii alternativi – un ARPU de 18,4 lei (în scădere cu 7,3%).

Datele statistice prezentate ANRCETI de către 24 furnizori activi pe piața respectivă, arată că numărul abonaților S.A.”Moldtelecom” a scăzut cu 3,1% și au alcătuit 959,9 mii, iar abonații furnizorilor alternativi s-au diminuat cu 5,2%, constituind 111,6 mii.

Urmare a acestei evoluții, rata de penetrare a telefoniei fixe raportată la 100 de locuitori a scăzut, față de anul 2018, cu 0,63 puncte procentuale și a alcătuit 40%.

Potrivit ANRCETI, diminuarea volumului traficului de voce în reţelele de telefonie fixă a fost cauzată de micșorarea tuturor tipurilor de trafic. Astfel, traficul către reţelele internaţionale a scăzut - cu 35,1%, traficul către alte reţele fixe - cu 23,7%, iar traficul către reţelele mobile – cu 10,3%.

Urmare a acestei evoluții, traficul mediu lunar de voce per abonat (MoU) s-a micșorat cu 12,5% și a alcătuit 136,7 minute (două ore şi 16,7 minute), iar durata medie a unui apel a fost de 2,4 minute, în scădere cu 0,1%.

La sfîrșitul anului 2019, S.A.”Moldtelecom” deținea, în funcție de volumul de vînzări înregistrat, o cotă de piață de 94,3%, iar cota de piață a furnizorilor alternativi a constituit 5,7%.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load