De fapt, nu sînt singurele apeluri false pe care moldovenii le fac la serviciul de urgență. Statistic vorbind, fiecare al doilea sunet este unul nefondat. Operatorii sînt nevoiți, de fiecare dată, să explice rostul serviciului, iar discuțiile le fură din timpul prețios, iar uneori asta poate face diferența între viață și moarte. Peste 10 milioane de lei anual cheltuie statul pentru astfel de apeluri.
Totuși, potrivit operatorilor de la 112, cel mai des oamenii sună cînd nu lucrează ceva.ANA CARPOVICI, PURTĂTOARE DE CUVÎNT: „Se întîmplă să ia mult timp ca să înțeleagă operatorul care este situația de urgență și adesea se adeverește că nu este o urgență. Iar între timp, persoanele care au nevoie așteaptă intervenția serviciilor specializate de urgență”.
În acest sens, serviciul pregătește un proiect de lege de a introduce amenzi pentru cei care apelează 112 nejustificate. Potrivit datelor statistice, din peste cinci milioane de apeluri de urgență, preluate pînă acum de operatori, peste 60% au fost nefondate.
Adăuga comentariu