COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Elevii și pedagogii așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală

Elevii și pedagogii așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală

Pentru elevi, părinți, pedagogi și manageri școlari, exercițiul de învățare online a fost însoțit de achiziții și descoperiri noi, de creativitate și comunicare eficientă, a contribuit la consolidarea autonomiei învățării, la dezvoltarea abilităților de muncă independentă, la promovarea unei culturi a încrederii și a stării de bine.

Totuși, atît elevii, cît și pedagogii simt nevoia de interacțiune în medii reale și așteaptă cu nerăbdare revenirea la școală. Sunt concluziile unui studiu sociologic realizat de către Institutul de Politici Publice, cu susținerea financiară a Programului de Sprijinire a Educației al Fundațiilor pentru o Societate Deschisă, oferită prin intermediul Fundației Soros-Moldova, transmite IPN.

Rezultatul studiului mai arată că circa 15% din elevi nu se implică în mod activ în activitățile online și nu îndeplinesc sarcinile propuse de profesori și doar o mică parte din cadrele didactice au propus elevilor să completeze jurnalele reflexive, rugîndu-i să noteze atît succesele și dificultățile apărute zilnic sau săptămînal, cît și starea lor emoțională.


În cadrul studiului s-a constatat că elevii, părinții și cadrele didactice și-au îmbunătățit substanțial abilitățile digitale, fapt ce a contribuit la diversificarea modalităților de interacțiune profesor-elev și școală-familie.

Potrivit unui sondaj desfășurat în ultimele două săptămîni, doar 40% din cei circa 34 de mii de elevi respondenți afirmă că ei participă la lecțiile desfășurate online și doar 76% din ei îndeplinesc sarcinile individuale ce le sînt propuse. Deși ponderea cadrelor didactice care desfășoară lecții online este semnificativă, constituind 70% din cele peste 3 mii de cadre didactice participante la sondaj, doar 20% din ele afirmă că propun elevilor în calitate de activități de învățare realizarea de proiecte și portofolii.

În cadrul discuțiilor de grup, elevii au menționat că în cazul învățării online, în comparație cu învățămîntul organizat în clasă, depun un efort mai mare, sînt mai creativi, pot afla mai multe despre metodele moderne de învățare; comunică mai mult cu părinții; își structurează mai realist activitățile; produc conținuturi digitale mai originale și se străduie să comunice mai des cu profesorii lor.

Cadrele didactice, fiind puse să activeze în condițiile specifice învățămîntului online, s-au arătat foarte receptive la nevoile elevilor, au diversificat activitățile de învățare propuse elevilor, orientîndu-le la interesele individuale ale fiecăruia din ei.

Scopul studiului a fost de a analiza eficiența și eficacitatea învățămîntului online în condițiile stării de urgență și identificarea unor soluții ce ar putea contribui la îmbunătățirea acestuia.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load