Detalii despre noua procedură de plată a unor indemnizații în Moldova

Detalii despre noua procedură de plată a unor indemnizații în Moldova

Odată cu lansarea Portalului certificatelor de concediu medical, anunțată de către Ministerul Sănătăţii, Casa Naţională de Asigurări Sociale a venit cu mai multe precizări.


Potrivit instituției, procesul de calculare a indemnizaţiilor pentru incapacitate temporară de muncă va începe imediat ce instituţiile medicale vor remite datele necesare către portal, iar acestea vor fi recepţionate de către CNAS, notează bizlaw.md.


Ministerul a anunțat că înregistrarea electronică a datelor din certificatele de concediu medical se va efectua pentru cele eliberate începînd cu data de 1 iulie. Aceasta va fi obligația instituțiilor medicale publice și private, care trebuie să informeze și pacienții despre noile reglementări.


Din 1 iulie, conform modificărilor operate în legislaţie, CNAS stabileşte, calculează şi plăteşte indemnizaţiile pentru incapacitatea temporară de muncă din contul bugetului asigurărilor sociale de stat (BASS), începînd cu a şasea zi de incapacitate temporară de muncă. Aceasta se referă la boli obişnuite sau la accidente nelegate de muncă.


Indemnizaţiile cauzate de tuberculoză, SIDA, maladie oncologică şi cele pentru îngrijirea copilului bolnav se vor stabili, de asemenea, de către CNAS, începînd cu prima zi calendaristică de incapacitate temporară de muncă şi vor fi achitate din mijloacele BASS.


Modificări mai stabilesc că angajatorul stabileşte, calculează şi achită indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă în baza certificatului medical pe suport de hîrtie pentru primele 5 zile calendaristice din mijloacele financiare proprii, dar nu mai mult de 15 zile calendaristice cumulative, în cazul fiecărui angajat pe parcursul unui an calendaristic.


Indemnizațiile pentru următoarele zile se achită de către CNAS direct beneficiarilor prin intermediul prestatorilor de servicii de plată, începînd cu 1 iulie:                                                                                

  • prin intermediul cardului salarial. Pentru aceasta beneficiarul indemnizaţiei urmează să se adreseze cu o cerere către angajator. 
  • prin intermediul cardului social
  • prin intermediul oficiului poştal.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load