COVID-19 în MOLDOVA  Mai multe detalii

Degradarea școlară sau de ce ”șchiopătează” predarea cunoștințelor

Degradarea școlară sau de ce ”șchiopătează” predarea cunoștințelor

În școala medievală, timp de multe secole la rînd, mai întîi învățau pe de rost ca papagali, psalmii în latină și abia apoi începeau să studieze limba latină. Apoi oamenii inteligenți au observat că este mult mai ușor să faci invers: mai întîi să înveți limba și apoi să înveți poezii, înțelegînd deja despre ce este vorba. Productivitatea școlii a crescut imediat, iar efortul și suferința au devenit mai mici.

Anume didactica, știința despre tehnicile de predare a cunoștințelor, cel mai bun dintre toate științele ne arată că, foarte des, volumul de muncă și tensiunea muncii nu corespund rezultatului. Și că e posibil de crescut productivitatea muncii, scăzînd, în același timp, intensitatea acesteia.
Munca intelectuală este mai ușoară și mai rapidă, și mai utilă în rezultate, decît munca prostească. Și peste tot este așa. Dar în domeniul pedagogiei - îndeosebi.

Despre problemele didacticii, despre degradarea școlară, despre motivul din care predarea cunoștințelor nu funcționează - citiți în următorul articol.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter


Știrile partenerilor noștri
loading...
Mai multe

Sondaj Toate

load