Decizia judecătorilor, după ce un moldovean nu a primit comanda de pe Aliexpress

Decizia judecătorilor, după ce un moldovean nu a primit comanda de pe Aliexpress

Un bărbat a acționat în judecată ”Poşta Moldovei” după ce nu și-a putut recupera un telefon comandat din magazinul online Aliexpress, pentru care achitase 144 de dolari.


Reclamantul a solicitat în instanță repararea prejudiciului material, dar și un prejudiciu moral de 10 mii de lei.


Bărbatul a invocat că deși expeditorul a confirmat transmiterea produsului, iar verificările pe paginile online arătau că telefonul a ajuns în Moldova, el nu l-a putut ridica de la ”Poșta Moldovei”, scrie Bizlaw.


Mai mult, actele poștale arătau că el ar fi recepționat coletul. Din această cauză, bărbatul nu putea recupera banii nici de la expeditor, pe motiv că pe site-ul ”Poșta Moldovei” era notat că destinatarul a primit coletul.


După multe alte încercări la mai multe instituții, bărbatul s-a adresat în instanța de judecată, solicitînd încasarea din contului instituției a contravalorii telefonului și a prejudiciului moral de 10 mii de lei.


Instanța de fond a respins cererea reclaamntului ca fiind neîntemeiată, iar instanța de apel a respins apelul.


Cauza a ajuns la Curtea Supremă de Justiție care a decis că bărbatul are dreptul a de recupera banii pentru telefonul pierdut, însă a respins solicitarea privind acordarea prejudiciului moral.


În cadrul procesului s-a constatat că angajații poștali ar fi operat modificări în sistemul de urmărire şi localizare a trimiterilor poștale Trake&Trace, prin ștergerea mențiunii ”Trimiterea poștală a fost livrată destinatarului” și înlocuirea acesteia cu mențiunea ”Trimiterea poștală a fost pierdută”. Prin urmare, reclamantul avea dreptul să recupereze banii, deoarece coletul a fost pierdut. În acest sens, legislația stabilește că pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor privind prestarea serviciilor furnizorii de servicii poştale poartă răspundere materială faţă de utilizatorii serviciilor poştale. În cazul în care furnizorul de servicii poştale refuză să despăgubească prejudiciul material cauzat utilizatorilor în urma activităţii sale nesatisfăcătoare, recuperarea daunelor se face conform hotărîrii instanţei judecătoreşti.


Magistrații au stabilit că ”Poşta Moldovei” nu a demonstrat cu promptitudine dacă a returnat sau nu trimiterea poștală și a reacționat cu pasivitate, avînd un comportament dezinteresat şi fără a prezenta în acest sens careva probe pertinente şi concludente.


Citește-ne pe Telegram, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load