”Brad Pitt” de Moldova a adus țara în top 10 destinații turistice

”Brad Pitt” de Moldova a adus țara în top 10 destinații turistice

Cu puţină imaginație şi strategii bine puse la punct, străinii ne arată cît de ușor pot fi atrași turiștii.


Vecinii de peste Prut, de pildă, au ieșit din anonimat la un tîrg de profil deschis în Capitală, cu un film de promovare în care joacă un bărbat care seamănă cu Brad Pitt. Ideea a prins atît de bine, încît Moldova a ajuns în top 10 al destinațiilor recomandate în 2018 de revistele de specialitate.


Culmea, moldovenii au învestit în film doar 10.000 de euro. Asta în timp ce controversatul film de promovare a României, făcut în 2010, a costat 900 de mii de euro.


Nu e chiar Brad Pitt, dar asemănarea este vizibilă, iar campania de promovare şi-a atins scopul. Republica Moldova a fost votată de către Naţional Geographic, Lonely Planet şi New York Post drept una dintre cele 10 destinaţii de top ale anului, în contextul în care în urmă cu 4 ani, aceleaşi publicaţii o numeau „cea mai puţin vizitată destinaţie”. Dar vecinii noştri au reuşit să iasă în evidenţă, iar „Brad Pitt” din film este de fapt un om de afaceri olandez.


Roland , copia lui Brad Pitt: „Am venit pentru afaceri şi cineva m-a văzut pe stradă şi mi-a zis că aş putea ajuta. Un an mai tîrziu s-a întîmplat. Credeam că a fost doar o idee care i-a venit cuiva la ora 2 într-un bar, dar chiar s-a întîmplat.


Ambasadorul Moldovei în România„A fost accesat de peste 3 milioane de ori pe reţelele de socializare. Este o performanţă, cu atît mai mult cu cît costurile se ridică la zece mii de euro.”


România, în schimb, a investit în filmul de promovare aproape un milion de euro, în urmă cu zece ani, cînd a fost realizat sloganul „explore the Carpathian garden”. Noul ministru promite că pune la cale strategii care să ne aducă turişti, fără să dea însă detalii.


Bogdan Trif„Urmează să stabilim exact strategia. Oricum, România are un potenţial turistic enorm, pentru că ne invidiază majoritatea ţărilor.”


Dar degeaba avem potenţial dacă nu ştim să ne promovăm.


Mihai Leu: „Spre exemplu, campionul mondial de raliuri Peter Solberg, a fost în România, a zis: „foarte frumos, dar nu ştiam.” Mika Hakkinen a fost. Toţi spun exact acelaşi lucru că este foarte frumos, dar din păcate nu este promovată destul ţara noastră.”


Grecii, de exemplu, au sute de filmuleţe de promovare, iar strategia lor este să-i atragă pe turişti tot anul, nu doar vara. 
Ministrul Turismului din Grecia, reprezentant: „Noua noastră strategie este „Grecia, o destinaţie pentru 365 de zile.”Fără promovare ieşi din joc. Trebuie să lucrezi pentru a te promova. ”


Cu promovare, dar şi cu pachete speciale pentru toate gusturile - gîndite şi de hotelieri, dar şi de oficiali -reusesc şi Turcii să atragă turişti, Antalya fiind una dintre cele mai căutate destinaţii de către români.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load