Astăzi trecem la ora de iarnă. Ce simptome pot apărea și cum le poți evita

Astăzi trecem la ora de iarnă. Ce simptome pot apărea și cum le poți evita

În noaptea de sîmbătă spre duminică, 26-27 octombrie, are loc trecerea la ora de iarnă 2019. Un motiv în plus de stres pentru organism, alături de schimbările bruște ale vremii.


Ceasurile vor fi date înapoi cu o oră și, ca să ne adaptăm schimbării, avem nevoie de cel puțin două săptămîni spun medicii. Din acest motiv și din rațiuni economice, Comisia Europeană vrea să renunțe la aceste modificări de fus orar.


Medicii spun că schimbarea orei poate deranja serios organismul, mai ales în cazul celor aflați la extreme: copii și vîrstnici.

„Unele persoane prezintă tulburări de adaptare. Organismul uman are o ritmicitate: zi, noapte, somn, veghe. În momentul în care apare deplasarea orelor de somn, apare o perturbare”, spune medicul de familie, Valentina Boboc.


Adică insomnii și oboseală, anxietate și dureri de cap. Psihologii spun însă că există arme împotriva tulburărilor provocate de schimbarea orei.


„Activitatea fizică ar trebui să fie nelipsită pentru că ajută foarte mult, cu alte cuvinte, contactul cu natura. La vîrstnici adaptarea este mai dificilă pentru că la ei contează foarte mult şi numărul de ore de somn şi mesele fixe şi mai ales medicaţia. Practic se dă medicaţia peste cap”, spune psihologul Mihaela Săhlean.


Abia peste doi ani vom afla dacă scăpăm de schimbările de oră.


 


Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load