Alegeri 2019: Pentru ce servicii au cheltuit cel mai mult partidele

Alegeri 2019: Pentru ce servicii au cheltuit cel mai mult partidele

De la zeci de mii pînă la milioane de lei cheltuiți în săptămîna a patra de campanie electorală.


În această perioadă, cei mai mulți bani au fost cheltuiți pentru publicitate. Potrivit rapoartelor financiare prezentate la CEC, Partidul Democrat a investit peste 5,8 milioane de lei în publicitate. La rîndul său, Partidul Șor a cheltuit pentru aceleași servicii peste 3,9 milioane de lei. Cel mai puțin pentru promovarea imaginii au dat: Mișcarea Antimafie - 0 lei,  PCRM - 68 000 de lei și Blocul ACUM - 142 000 de lei.


Pe lîngă cheltuielile care depășesc 5,8 milioane de lei, PD a mai dat peste jumătate de milion de lei pentru materiale promoționale, iar pentru transport democrații au plătit aproape 20 000 de lei. Totodată, PDM a dat 340 000 de lei pentru servicii de comunicații.


Partidul Politic Șor a înregistrat și el cheltuieli generoase. În săptămîna a patra de campanie electorală s-au dus 5,5 milioane de lei, dintre care doar pentru promovarea imaginii 3,9 milioane. Peste 175 000 de lei au fost alocate pentru tricouri, pixuri, carnețele sau afișe. Transportul le-a „scos din buzunar” aproape 22 000 de lei.


Din cei peste 725 mii de lei cheltuiți în cea de-a patra săptămînă de campanie, Partidul Nostru a cheltuit cei mai mulți bani pentru publicitate - 493 000 de lei, iar aproape 110 000 de lei au fost achitați pentru transport. PN a mai alocat 91 000 de lei pentru pixuri, tricouri sau carnețele.


Peste 1 milion de lei a plătit Partidul Socialiștilor pentru publicitate. Pentru materiale promoționale, precum postere, chipiuri și tricouri s-au dus aproximativ 8,5 000 lei, iar pentru transport - 15 000 de lei. 


Blocul Electoral ACUM raportează cheltuieli totale de 361 000 de lei. Dintre aceștia, 18 000 de lei constituie costul evenimentelor electorale organizate. ACUM nu a plătit pentru transport, în schimb a alocat aproape 25 000 de lei pentru materiale promoționale și aproximativ 70 000 de lei pentru promovarea imaginii. 


PCRM a cheltuit pentru promovarea imaginii puțin peste 68 000 de lei. Totodată, aceștia au alocat aproape 94 000 de lei pentru transport.  Din venitul total, comuniștii au dat aproape 95 000 de lei pentru articole promoționale.


Mișcarea Antimafie a cheltuit cel mai puțin în săptămîna a patra de campanie electorală - 12 078 de lei. Aceștia au dat 12 023 lei consultanților de strategie, iar 54 de lei i-au cheltuit pentru servicii bancare. În dreptul celorlalte categorii sînt afișate cheltuieli egale cu zero.


Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load