Ce trebuie să ştiţi atunci cînd procurați produse petroliere la pompă

Ce trebuie să ştiţi atunci cînd procurați produse petroliere la pompă

În ultima perioadă, numărul de reclamații cu privire la modul de comercializare a produselor petroliere pe teritoriul ţării  noastre este în creştere. În acest context, reprezentanții Agenției pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) vin cu niște sfaturi utile.

- Se interzice livrarea produselor petroliere principale în ambalaj din polimeri sau de sticlă;

- Înaintea fiecărei livrări de produse petroliere, indicii contorului care a înregistrat livrarea de o singură dată de la coloană se trec, în mod obligatoriu, la gradaţia zero. Indicii de pe contorul coloanei se menţin atîta timp cît durează decontările cu cumpărătorul (pînă se comandă o altă doză); 

- În cazul în care cumpărătorul are îndoieli în privinţa exactităţii dozei de produse petroliere livrate la coloană, la cererea lui operatorul staţiei este obligat să controleze imediat starea coloanei de distribuţie şi, în cazul constatării unei diferenţe în minus, să restituie paguba cumpărătorului şi să înceteze utilizarea acestei coloane pînă la efectuarea reparaţiilor;

- La solicitarea consumatorului, agentul economic prezintă buletinele de verificare metrologică periodică Sistemei de măsurare şi înregistrare a cantităţii produselor petroliere şi gazelor lichefiate livrate cu amănuntul, tijei metrice și măsuri de volum pentru comercializarea lichidelor (în cazul prezenței acestora).

Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței îndeamnă toți consumatorii să solicite bonul de casă și să fie precauți atunci cînd procură produse petroliere de la stațiile de alimentare.

 

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load