Ce prevede noul cod al audiovizualului

Ce prevede noul cod al audiovizualului

Proiectul noului cod al audiovizualului, care ar putea să se numească „Codul serviciilor media audiovizuale”, a fost lansat pentru consultări publice, informează NOI.md.

Nou cod stabilește o cotă diferențiată pentru furnizorii de servicii media de a transmite programe audiovizuale proprii. Furnizorii au obligația de a transmite programe audiovizuale proprii în proporție de cel puțin 80% în limba de stat în intervalul orar 06.00-24.00. Cel puțin 50% din durata acestor programe vor fi difuzate în orele de maximă audiență.    

În cazul serviciilor de televiziune, programele audiovizuale achiziționate de peste hotare trebuie să provină în proporție de cel puțin 50% din statele membre UE și din state terţe participante la Convenția europeană a Consiliului Europei privind televiziunea transfrontalieră. Documentul mai stabilește o cotă obligatorie de 50% pentru operele europene și 10% pentru cele create de producătorii independenți din Republica Moldova.   

Proiectul prevede un nou mecanism de măsurare a audienței, în conformitate cu standardele internaționale, de către instituții specializate selectate prin concurs. Consursul se va desfășura la inițiativa Consiliului Audiovizualului, odată la 5 ani, de o comisie formată din reprezentanți ai furnizorilor de servicii media, organizațiilor din domeniul publicității, beneficiari de servicii de publicitate.

Furnizorii publici de servicii media vor beneficia de competenţe suplimentare. În cazul furnizorului public național de servicii media este prevăzut un nou mecanism de finanțare – 0,9% din bugetul public anual, fapt ce va oferi mai multă independență economică și editorială, precum și realizarea în timp a acțiunilor prioritare, susţin autorităţile.

De asemenea, documentul conține prevederi și elemente noi cu referire la comunicările comerciale audiovizuale și la autoritatea de reglementare a domeniului audiovizualului.

Menţionăm că proiectul noului cod al audiovizualului a fost elaborat de experți naționali și internaționali în cadrul Grupului de lucru pentru îmbunătățirea legislației mass-mediei.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load