Moldova va permite importul microbuzelor și autobuzelor mai vechi de 7 și 10 ani

Moldova va permite importul microbuzelor și autobuzelor mai vechi de 7 și 10 ani

În Moldova va fi majorată vîrsta maximă admisibilă la importul autobuzelor și microbuzele pentru transportul de pasageri.


În special, în Moldovava fi permis importul microbuzelor și autobuzelor, mai vechi de 7 și 10 ani, respectiv.


Acest lucru îl prevăd amendamentele făcute la legislația actuală, pe care Parlamentul Republicii Moldova le-a adoptat în prima lectură, la inițiativa deputaților din fracțiunea PSRM.


Aceștia au propus că durata de exploatare admisibilă la importul de vehicule, destinate pentru transportarea a peste 20 de pasageri, să fie majorată de la 10 la 15 ani, iar a microbuzelor pentru transportul a nu mai mult de 20 de persoane - de la 7 pînă la 11 ani.


Socialiștii au menționat că aceste schimbări le vor permite lucrătorilor din domeniul transporturilor să îmbunătățească starea parcului de autobuze, să importe și să lanseze noi unități de vehicule pentru transportarea pasagerilor, ceea ce va spori nivelul serviciilor prestate în domeniul transportului.


Deputații din partea PSRM au subliniat faptul că agenții economici din acest domeniu nu dispun de resurse financiare suficiente pentru achiziționarea noilor autobuze, microbuze sau a transportului second-hand, care să nu depășească termenului-limită de exploatare, stabilit în prezent de lege.


Comisia parlamentară pentru economie, buget și finanțe a remarcat că Guvernul RM nu a susținut, anterior, ideea majorării vîrstei maxime admisibile a autobuzelor și microbuzelor importate pentru transportul de pasageri. Comisia de profil însă i-a cerut Cabinetului de Miniștri să își reconsidere decizia, avînd în vedere că acest transport, importat în țară cu o durată de exploatare pînă la 11 și pînă la 15 ani, este mult mai bună decît menținerea actualului parc de autobuze și microbuze, care are o vechime de 30-40 de ani.


Autorii proiectului de lege au remarcat că majorarea duratei de exploatare a importului autobuzelor trebuie făcută din considerente economice, deoarece un autobuz de 10 ani pentru transportul a peste 40 de pasageri costă de trei ori mai mult decît unul similar de 15 ani.


După cum a fost menționat, inovațiile nu vor duce la învechirea parcului de autobuze, așa cum poate părea la prima vedere, ci la reînnoirea acestuia, la îmbunătățirea calității serviciilor și îmbunătățirea siguranței pasagerilor. Potrivit autorilor proiectului, din 1524 autobuze înmatriculate în Moldova, doar 587 sau o treime, au termenul de exploatare mai mic de 25 de ani.


 


Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load