La ce să fim atenţi atunci cînd facem cumpărături online

La ce să fim atenţi atunci cînd facem cumpărături online

Odată cu venirea sărbătorilor de iarnă, moldovenii încearcă să fie mai generoși cu apropiații lor şi să-i surprindă plăcut, căutînd cadouri ingenioase şi memorabile.

Astăzi devin tot mai populare cumpărăturile online, mai ales că acest lucru ajută la economisirea de timp şi nervi. Totodată, la cumpărarea unui produs de pe internet apar şi unele riscuri.

Tocmai din acest motiv, Agenția pentru Protecția Consumatorilor și Supravegherea Pieței (APCSP) îi îndeamnă pe cetăţeni să fie mai precauți atunci cînd plasează o comandă prin internet. Iar pentru a evita anumite riscuri, din moment ce nu pot analiza fizic produsul, inspectorii APCSP informează:

1. Aveţi dreptul să contactați comerciantul. Asigurați-vă că agentul economic care vine cu oferta furnizează informații clare și exhaustive despre nume, adresa geografică, telefon, adresa de e-mail, astfel încît acesta să poată fi contactat în caz de necesitate. Aceste informații, obligatorii pentru comercianții care desfășoară un asemenea tip de activitate, sînt reglementate prin Legea cu privire la comerțul electronic.

2. Vreți să beneficiați de un produs sau serviciu? Analizați minuțios site-ul web al operatorului economic pentru a fi siguri că platforma online afișează toate informațiile despre principalele caracteristici ale produselor și serviciilor comercializate, precum și pretul total al acestora.

3. Știți ce include prețul total al ofertei? Acesta este format din prețul produsului sau serviciului, taxa pe valoare adăugată, care poate fi inclusă sau nu în prețul produsului, taxele de livrare, precum și eventuale alte costuri suplimentare. Despre acestea comerciantul trebuie sa vă informeze și să vă ceară acordul înainte de a da click pe butonul „cumpără”.

4. Știti cît costă livrarea unui produs sau serviciu? Conform legislației, comerciantul este obligat să vă informeze despre modalitațile de livrare disponibile și prețul aferent acestora, chiar în pagina în care este descris produsul.

5. Cunoașteți cum să procedați dacă produsul livrat nu corespunde necesităților? Vă reamintim că aveți la dispoziție 14 zile calendaristice în care puteți să vă răzgîndiți în privința produsului livrat. Dacă acesta nu corespunde ca mărime, formă sau preferințe, și nu indică semne de deteriorare, îl puteți returna la adresa indicată de comerciant, asumîndu-vă doar să achitați taxa pentru transport. Dacă a fost livrat un produs defect, de asemenea, trebuie să informați imediat comerciantul pentru a remedia situația: fie produsul se repară, fie este înlocuit cu un alt produs, fie vi se restituie contravaloarea acestuia. Atenție! Nu este nevoie să indicați motivul restituirii produselor. Menționăm că agentul economic trebuie să vă asigure și cu un formular de retragere a produsului sau să vă ofere posibilitatea de a vă exprima decizia de retragere din contract printr-o scrisoare trimisă prin poștă, fax sau poşta electronică.

6. Care este termenul de înlocuire a produsului sau de restituire a banilor pentru produs? Comerciantul se obligă să repare produsul, să-l înlocuiască sau să returneze banii consumatorului timp de 14 zile din momentul ce a primit informația cu privire la necorespunderea produsului. Trebuie să vă asigurați că în prețul de rambursare al produselor a fost inclus și costul livrării.

7. Puteți primi o garanție a produselor ce intenționați să le procurați? Ca și în cazul comerțului tradițional, agentul economic trebuie să vă ofere minim doi ani garanție pentru produs. Tineți cont ca aveți dreptul ca bunurile defecte să fie reparate sau înlocuite în termenul de garanție, iar dacă repararea sau înlocuirea nu este posibilă, aveți dreptul la o rambursare sau o reducere de preț.

Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Mai multe

Sondaj Toate

load