Cele mai bune condimente pentru digestie

Cele mai bune condimente pentru digestie

Condimentele sînt o sursă naturală de vitamine, minerale și antioxidanți. Mai mult, pe lîngă faptul că dau o aromă specială preparatelor, condimentele ajută și la digestie.

Iată cele mai recomandate condimente pentru sistemul digestiv, dar şi în ce mîncăruri se potrivesc ele.  Începem cu usturoiul. Este cunoscut ca cel mai puternic antibiotic natural. În plus, sînt studii care arată că unul sau doi căţei de usturoi consumaţi pe săptămînă scad tensiunea arterială şi asigură protecţie împotriva cancerului. De asemenea, usturoiul ameliorează durerile de dinţi dacă este aplicat pe gingii, dar nu trebuie lăsat să acționeze prea mult pentru că le poate irita. În bucătărie poate fi folosit la orice reţetă, dar în special la cele cu ciuperci, carne sau cartofi.

La fel de sănătos este şi turmericul, chiar dacă nu este atît de cunoscut în Romînia. Acesta conţine o substanţă activă numită curcumină. Potrivit unor studii, poate stopa dezvoltarea celulelor canceroase. În acelaşi timp, poate reduce şi nivelul zahărului din sînge. Turmericul este şi un aliat în lupta împotriva kilogramelor în plus.  Poate fi folosit pentru prepararea sosurilor, orezului, omletei sau supei.

În Orient este folosit ca un înlocuitor mai ieftin al şofranului, cel mai scump condiment din lume. Unele studii spun că previne apariţia celulelor canceroase, a inflamaţiilor şi a bolilor degenerative precum Alzheimer sau Parkinson. În bucătărie este o delicatesă şi poate fi folosit în reţetele asiatice sau mediteraneene.

Revenim la condimente mai cunoscute. Busuiocul diminuează balonarea şi senzaţia de greaţă, are rol antiseptic şi înlătură oboseala. Pe lîngă ceai, puteţi adăuga frunze de busuioc în salate, paste ori supe. Foarte important: este bine să îl puneţi la finalul preparării, pentru că altfel îşi pierde proprietăţile.

Şi rozmarinul îmbunătăţeşte digestia. În plus stimulează secreţiile biliare şi previne deteriorarea celulelor neuronale. Este bogat in vitamina B6, calciu si fier. În bucătărie, rozmarinul dă un gust minunat fripturilor, mîncărurilor de legume sau cartofilor la cuptor.

Foarte multi antioxidanţi conţine şi scorţişoara. Aceasta scade nivelul glucozei din sînge, stimulează imunitatea şi reglează colesterolul. Iar dacă vă plac deserturile cu mere, scorţişoara este de neînlocuit. În schimb, dacă preferaţi gustul mai picant, vă recomandăm ghimbirul. Indicat este atunci cînd pregătiţi supe, legume sotate, deserturi sau băuturi. Este un excelent detoxifiant, combate răcelile şi senzaţia de greaţă, dar în acelaşi timp îmbunătăţeşte digestia. Atenţie, însă! Trebuie consumat cu moderaţie. O cantitate prea mare va irita stomacul.

Tot pentru persoanele care preferă gustul picant, specialiştii recomandă ardeiul iute şi boiaua. Datorită conţinutului în capsaicină, acestea intensifica metabolismul, deci ajută în curele de slăbire. Boiaua iute este perfectă pentru sosuri, supe şi tocăniţe. Nu dă doar gust şi aromă, ci şi culoare plăcută, aşa că poate fi folosită şi la salate, sau fripturi.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load