De Ziua Mondială a Inimii, speciliștii vin cu recomandări

De Ziua Mondială a Inimii, speciliștii vin cu recomandări

Astăzi în întreaga lume este marcată Ziua Mondială a Inimii, notează NOI.md.

Pentru a menține o inimă sănătoasă specialiștii ne îndeamnă să o protejăm și să ținem cont de faptul că majoritatea factorilor majori de risc cardiovascular pot fi controlați.

Mai jos găsiți cîteva sfaturi practice cum ne putem proteja inima.

Fiți activ – 30 de minute de activitate pe zi pot ajuta la prevenirea atacului de cord și a accidentului vascular cerebral. Încercați să faceți exercițiul fizic ca o parte obișnuită a vieții: utilizați scările în locul ascensorului, coborîți din autobus cu cîteva opriri mai devreme și mergeți pe jos tot restul drumului. A fi activ este, de asemenea, o modalitate excelentă de a reduce stresul și de a vă controla greutatea, care sînt, de asemenea, factori de risc pentru bolile cardiovasculare.

Renunțați la fumat și protejați-vă de fumul de tutun – dacă renunțați la fumat, riscul de boală coronariană va fi redus la jumătate în decurs de un an și va reveni la un nivel normal în timp. Evitați mediile unde se fumează: expunerea la fumatul pasiv mărește semnificativ riscul de infarct.

Alimentați-vă sănătos – consumați multe fructe și legume proaspete, o varietate de produse din cereale integrale, carne slabă, pește, mazăre, fasole, linte și alimente cu conținut scăzut de grăsimi saturate. Aveți grijă de alimentele procesate, care adesea conțin multă sare. Evitați consumul nociv de alcool.

Mențineți greutatea în limita normei – împreună cu limitarea aportului de sare, aceasta vă va ajuta să vă controlați tensiunea arterială și să reduceți riscul bolilor de inimă și al accidentului vascular cerebral. O modalitate de a vă urmări greutatea este de a utiliza IMC-ul (indicele masei corporale). Pentru a calcula IMC-ul, împărțiți valoarea greutății dvs. corporale (în kg) la pătratul valorii înălțimii (m). Un adult sănătos ar trebui să-și mențină valoarea IMC cuprinsă între 18,5 și 24,9 kg/m².

Verificați starea de sănătate – măsurați în mod regulat tensiunea arterială, colesterolul și nivelul de glucoză. Tensiunea arterială ridicată este factorul de risc numărul unu pentru un accident vascular cerebral și un factor major pentru aproximativ jumătate dintre toate bolile cardiace. Nivelul ridicat al colesterolului din sînge și al nivelului de glucoză poate, de asemenea, să majoreze riscul BCV.

Cunoașteți semnele de avertizare – cu cît este solicitată asistența medicală mai rapid, cu atît sînt mai mari șansele de recuperare completă.

Vizitați medicul de familie pentru a determina indexul nivelului de colesterol, greutatea și masa corporală (IMC), precum și a tensiunii arteriale și a glucozei din sînge. Veți fi consiliați cu privire la riscul de BCV, astfel încît să puteți planifica îmbunătățirea sănătății inimii, să urmaţi un stil de viaţă mai sănătos.

Luați cu atenție, cu strictețe medicamentele conform recomandărilor medicului. Nu practicați autotratamentul.

Urmărește-ne pe Odnoklassniki, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load