Dormi pe partea stînga? Află care sînt beneficiile

Dormi pe partea stînga? Află care sînt beneficiile

Toată lumea știe că un somn bun peste noapte este important pentru sănătate. Însă și poziția în care dormi ar putea avea un efect semnificativ pentru sănătate.

Unele poziții în care dormi pot cauza dureri, însă există una despre care experții susțin că are o mulțime de beneficii pentru sănătate.
 
Potrivit medicului John Douillard, „Sînt dovezi că dormitul pe partea stîngă are efecte pozitive în ceea ce privește sănătatea și longevitatea”.

Iată beneficiile uimitoare ale somnului pe partea stîngă.

Ajută sistemul limfatic
 
Potrivit medicinii ayurvedice, dormitul pe partea stîngă permite organismului să filtreze mai bine fluidul limfatic și reziduurile, datorită numărului mai mare de ganglioni limfatici aflați în partea stîngă a corpului. De asemenea, s-a descoperit că dormitul pe partea stîngă ajută organismul în ceea ce privește eliminarea reziduurilor din creier. Dormitul pe partea dreaptă poate reduce eficacitatea funcționării sistemului limfatic.

Poate îmbunătăți digestia
 
Cînd vine vorba despre somn, dormitul pe partea stîngă este de preferat și din punctul de vedere al gravitației. Mai exact, resturile alimentare se mută mai ușor din intestinul gros în colonul aflat mai jos (ceea ce înseamnă un tranzit intestinal mai ușor). De asemenea, dormitul pe partea stîngă apropie mai mult stomacul de pancreas – lucru care ajută la dezvoltarea enzimelor pancreatice și a altor procese digestive.
 
Este bun pentru sănătatea inimii
 
Doctorii recomandă femeilor însărcinate să se odihnească pe partea stîngă pentru a îmbunătăți circulația sîngelui către inimă. Chiar dacă nu ești însărcinată (ori femeie), dormitul pe partea stîngă poate elimina din presiunea asupra inimii, iar gravitația poate facilita atît drenajul limfatic,  cît și circulația sîngelui de la aortă.

Este ideal pentru femeile însărcinate
 
Dormitul pe partea stîngă nu îmbunătățește doar circulația sîngelui în cazul femeilor însărcinate. Însă ajută și la eliminarea presiunii din partea spatelui inferior, previne apăsarea ficatului de către uter și crește fluxul sanguin către uter, rinichi și fetus.

Reduce arsurile gastrice
 
În studiu publicat în Journal of Clinical Gastroenterology, odihna pe partea stîngă poate reduce simptomele de reflux gastric. Pentru că stomacul se află pe partea stîngă a corpului. Ceea ce înseamnă că dacă te așezi pe partea dreaptă arsurile gastrice se vor înrăutăți. Așadar, în cazul în care te confrunți cu arsuri la stomac, încearcă să stai 10 minute întins pe partea stîngă și te vei simți mai bine.
  
Reduce durerea de spate
 
Persoanele care se confruntă cu dureri zilnice de spate pot reduce intensitatea lor dacă se culcă pe partea stîngă, intrucît în acest fel scade presiunea exercitată pe coloana. Iar dacă te simți mai bine cresc șansele să te odinești mai bine peste noapte.
 
Urmărește-ne pe Facebook, dacă vrei să afli mai multe

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Sondaj Toate

load