X 
Transnistria stiri: 1406
Eurovision stiri: 504

Nissan Leaf e+ a sporit rezerva de putere

11 ian. 2019,, 10:32   Ştiri Auto
1596 0

Леонид Попов, DRIVE

Automobilul a fost demonstrat publicului în cadrul expoziției de electronice CES din Las Vegas. Pe piață, Leaf+ va apare pentru început acasă, în Japonia. Primăvara, versiunea pentru străinătate va nimeri la cumpărătorii din SUA, iar pe la mijlocul anului va fi accesibilă și în Europa.

Despre apropiata apariție în familia electrocarelor Nissan Leaf a variației cu rezerva de parcurs mai mare se știa încă la finele anului trecut. Așteprările au fost îndreptățite pe deplin: varianta prezentată Nissan Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition are capacitatea bateriei de tracțiune mărită de la inițialele 40 kW•h la 62.

Plus la noul acumulator al e+ dispune și de un motor electric mai puternic. Are randamentul sporit de la 150 c.p. la 217, iar cuplul motor — de la 320 Н•m la 340. De la 80 km/h la 120 mașina accelerează cu 13% mai rapid (parametrii exacți nu au fost anunțați), iar maximumul a sporit cu 10% (de la144 km/h la 158).

Parcursul cu o singură încărcare (pronosticul producătorului pentru ciclul WLTP) a crescut cu 270 km - la 385. În ciclul WLTC Japan versiunea ”patruzeci” Leaf indică 322 km, iar cea de-a «a 62-ua» — 458. Cele mai radioase cifre le aduce și standardul JC08: 400 km cu bateria 40 kW•h și 570 km în cazul noii versiuni e+. Ciclul american EPA, din contra, este cel mai irositor. Pentru Leaf și Leaf e+ el presupune 241 și 364 km respectiv (niponul aproape că a ajuns din urmă Bolta, cu 383 km, însă acela este mult mai mic ca Leaf).

Acumulatorul-standard al Leaf de generația a doua are 192 celule de litiu, iar cel mărit (în imagine) — 288. Capacitatea a crescut cu 55%, însă dimensiunile externe ale blocului nu au fost schimbate mult (caroserie a fost ridicată cu cinci milimetri). Densitatea energetică aici e cu 25% mai mare ca a bateriei de bază. În stânga vedem motorul electric cu cutia de viteze și electronica de forță.

Portul DC Leaf+ îl poate recepționa de la coloana de încărcare ”rapidă” de 100 kW ( Leaf standard — până la 50), deoarece în acest caz timpul de încărcare a acumulatorului mai mare nu-l depășește pe cel al acumulatorului mic (cca 40 min. pentru 80%). Garanția bateriei mari este aceeași ca a celei mici: opt ani sau 160 000 km.

Dotarea 3.ZERO include ProPILOT, complexul multimedia renovat cu ecran de opt inc, navigare ”de la prag la prag” și aplicația NissanConnect EV.


Indexul 3.ZERO, care figurează pe Leaf în Europa, vorbește despre echiparea bogată a mașinii (una dintre cele mai echipate versiuni anterior se numea 2.ZERO), iar prefixul Limited Edition înseamnă că în Lumea Veche Leaf va fi comercializat într-o serie limitată, echipată generos. Tirajul ei va fi 5000. Dealerii deja recepționează comenzile, la fel ca și pentru 3.ZERO.

Fără dubii, versiuanea extinsă e+ va spori popularitatea modelului, care timp de două generații (de la finele lui 2010) a trecut pragul sumar de vânzări de 380 000 ex.

În privința prețurilor, au fost făcute publice cele pentru versiunea e+ în Japonia. Acolo Nissan Leaf e+ va fi comercializat în completarea X, inițial cea mai săracă. . Leaf e+ X costă 4 162 320 yeni, iar Leaf X ca bateria mică — 3 661 200 yeni. Adică, suplimentar pentru rezerva de parcurs mărită se vor achita 501 120 yeni, sau 309 000 ruble conform cursului la zi. Leaf 3.ZERO e+ Limited Edition în Europa costă 45 500 euro (3,5 mln.ruble), în timp ce 3.ZERO făr e+ în denumire — 39 900 euro.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

Cum evaluați decizia de a indexa pensiile cu 6% începînd cu 1 aprilie?