Cazul Filat stiri: 354

Zoologii au identificat cea mai mare pasăre din istorie

28 sep. 2018,, 00:02   Ştiinţă şi IT

Cele mai mari păsări au fost desemnate într-o specie aparte Vorombe titan. Potrivit datelor oamenilor de știință britanici de la Societatea de Zoologie din Londra, greutatea lor ajungea pînă la 800 de kilograme, iar înălțimea acestora putea ajunge şi pînă la trei metri.

Rezultatele studiului sînt publicate în Royal Society Open Science.

Această pasăre a trăit în Madagascar cu 1200-1000 de ani în urmă și mult timp nimeni nu a crezut în existența acesteia.

Anterior, se credea că Vorombe titan aparține familiei păsărilor dispărute din familia Aepyornithidae, care locuiau și în Madagascar și au dispărut cu o mie de ani în urmă. Între timp, această specie îi era cunoscută omului, iar comunicatele despre astfel de păsări au apărut în surse pînă în secolul al XVIII-lea.

"Păsările-elefant au fost cele mai mari reprezentante ale megafaunei din Madagascar și, probabil, cele mai importante din istoria evoluției insulei, chiar mai importante decît lemurii, deoarece animalele mari au un impact enorm asupra ecosistemului în care trăiesc", a declarat unul dintre cercetători.