Vulcanii subacvatici pot elibera bule de gaze de o sută de metri

23 oct. 2019,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Vulcanii subacvatici pot elibera bule de gaze de dimensiunea unor zgîrie-nori.

70% din întreaga activitate vulcanică are loc sub apă. În același timp, vulcanologii practic nu o pot studia, deoarece este imposibil de prevăzut începutul unei anumite erupții.

Un grup de oameni de știință au analizat vibrațiile infrasonice cauzate de erupțiile vulcanului Bogoslov de pe insula nelocuită din arhipelagul Aleutian din Alaska. Cu toate acestea, doar 150 m din vulcan se află la suprafață, restul de 5 mii metri din acest obiect sînt situate sub apă.

Majoritatea erupțiilor vulcanului au fost sub apă și, din cauza depărtării vulcanului, aceste procese au fost aproape imposibil de studiat. În ciuda acestui fapt, oamenii de știință au primit mai multe mărturii de la pasageri pe vaporul Albatros, care a trecut pe lîngă vulcan în 2018.

Potrivit acestora, din ocean s-a ridicat o bulă uriașă cu nori de fum și aburi. Dimensiunile acestei bule sînt „similare cu cupola Capitoliului din Washington” (înălțimea de aproximativ 88 m).