„Metaversul va aduce cu sine noi piețe și o serie de afaceri diferite. Va exista o piață în care cineva ar putea avea o poziție dominantă”, a declarat Vestager într-un interviu exclusiv pentru Politico Europe, precizînd că în acest spațiu virtual „se vor întîmpla lucruri pe care trebuie să le putem urmări”.
Metaversul a devenit sinonim cu planurile mărețe ale companiei Meta (fostul Facebook - n. red.) de a crea spații virtuale comune, permițînd utilizatorilor să interacționeze, să lucreze, să se joace și să consume într-un mediu digital captivant, care copiază multe dintre obiceiurile noastre din lumea reală.
Dar, în timp ce compania Meta a prezentat cele mai ambițioase planuri pentru a-și construi propriul metavers, există și alte metaverse, cum ar fi Decentraland și Sandbox.
Comercianții cu amănuntul deja fac pariuri în ceea ce privește potențialul economic al acestui spațiu virtual. Nike a depus cereri de marcă comercială pentru bunuri virtuale descărcabile, Walmart intenționează să construiască magazine online de comerț cu amănuntul care stochează mărfuri virtuale, imobilele virtuale se vînd cu sute de mii de dolari, iar în China, autoritățile publice din Shanghai plănuiesc să ofere servicii publice prin metavers.
Adăuga comentariu