Un semnal radio straniu vine din direcția Planetei Jupiter

22 ian. 2021,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au făcut o descoperire bizară, care i-a uimit. Este pentru prima dată când este captat un semnal de acest tip, provenind din direcția satelitului planetei Jupiter.

NASA a extins recent durata a două dintre misiunile sale în spațiu, menite să descopere noi planete. Printre acestea se numără inclusiv misiunea Juno către Jupiter. Acum s-a aflat că Juno a descoperit un semnal FM care provine de la unul dintre sateliții naturali ai gigantului gazos. Acesta este numit Ganymede.

Informația aceasta nu este o dovadă a existenței vieții extraterestre, dar este fascinantă. Este totuși pentru prima dată când este descoperită venind dinspre satelitul ceresc. „Nu este E.T. Este mai mult o funcție naturală”, a declarat Patrick Wiggins, unul dintre ambasadorii NASA în Utah, SUA.

Sonda spațială, care a fost lansată în 2011, se afla în regiunea polară a lui Jupiter, deplasându-se cu o viteză de 180.000 km/oră, atunci când a identificat sursa radio. Aceasta este cunoscută sub numele de „emisie radio decimetrică” sau pur și simplu Wi-Fi. A receptat emisia radio timp de doar cinci secunde, dar a fost suficient pentru a confirma locul de proveniență.

Potrivit NASA, undele radio decimetrice au frecvențe cuprinse între 10 și 40 MHz, dar niciodată peste 40 MHz. „Se crede că electronii care spiralează în câmpul magnetic al lui Jupiter sunt cauza zgomotului radio pe care îl auzim”, a adăugat agenția spațială, informează Fox News.

Oamenii de știință știau despre undele radio de pe Jupiter încă de la mijlocul anilor 1950, dar aceasta este prima dată când fenomenul a fost observat vreodată având Ganymede ca sursă. Descoperirile au fost publicate recent în revista științifică Geophysical Research Letters.

Deși această informație este ceva remarcabil, nu este prima dată când oamenii de știință descoperă întâmplări ciudate pe Ganymede. În 2018, cercetătorii au observat unde electromagnetice „extraordinare”, cunoscute și sub numele de „unde de cor”, datorită navei spațiale Galileo Probe.

Luna lui Jupiter, Ganymede, i-a fascinat de mult pe astronomi, deoarece este cea mai mare dintre sateliții naturali ai planetei. În 2015, telescopul spațial Hubble al NASA a descoperit dovezi că Ganymede are un ocean subteran.