Timpul e pe sfîrşite: climatologii spun cum ar putea fi împiedicată încălzirea globală

22 ian. 2019,, 00:00   Ştiinţă şi IT

Pentru a modera creșterea temperaturii globale, în secolul apropiat, la nivel de aproximativ 1,5° C, omenirea ar trebui să renunţe complet la construcția de staţii cu funcţiune pe bază de cărbune încă din 2019.

Prognoza climatologilor de la Universitatea din Leeds a fost publicată în revista Nature Communications.

Potrivit unui studiu realizat de oamenii de știință condus de Christopher Smith de la Universitatea din Leeds, dacă omenirea nu trece pe deplin la energia și infrastructura verde chiar de pe acum, atunci probabilitatea unor cataclisme globale va depăși deja 50% în acest secol.

Pentru analiză, oamenii de știință au folosit modelul climatic FaIR – acesta poate fi utilizat pentru a afla modul în care obiectele de infrastructură existente, precum și cele care nu au apărut încă, afectează clima. În plus, prin modelare se poate afla modul în se va produce revitalizarea climei odată cu abandonarea treptată a utilizării materiilor minerale utile.

Pînă acum, doar în 9% din situațiile simulate, omenirea refuză să împiedice încălzirea globală. În același timp, oamenii de știință observă că nu pot anticipa utilizarea exactă a acestor modele de către omenire, iar climatologii nu au luat în considerare factorii de forță majoră externi, cum ar fi o puternică erupție vulcanică, o amenințare cosmică și un război mondial.