Studiu: Unele exoplanete ar putea fi formate din diamante

15 sep. 2020,, 05:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință din SUA au creat un model care a arătat că unele exoplanete au în compoziția lor diamante. Potrivit oamenilor de știință, chiar dacă există planete de "diamant", condiții de trai pe acestea, cel mai probabil, nu există.

Într-un nou studiu publicat în the Planetary Science Journal, o echipă de cercetători de la Universitatea de Stat din Arizona (ASU) și de la Universitatea din Chicago au stabilit că unele exoplanete bogate în carbon, în anumite circumstanțe, își pot forma compoziția din diamante și silice.

"Aceste exoplanete nu seamănă cu nimic în sistemul nostru Solar", a remarcat autorul principal Harrison Allen-Sutter, care a participat la studiu. Stelele și planetele se formează din același nor de gaz, de aceea compozițiile lor volumetrice se aseamănă.

În prezența apei, aceste planete se pot transforma în planete de diamant. Pentru a-și testa teoria, oamenii de știință au scufundat carbura de siliciu în apă și au strîns eșantionul, obținînd o presiune foarte mare și apoi au încălzit eșantionul cu laser la o temperatură foarte ridicată. În același timp, au făcut măsurători cu raze X ale eșantionului.

Așa cum au prognozat, la temperaturi ridicate și presiune, carbura de siliciu a reacționat cu apa și s-a transformat în diamante și silice (dioxid de siliciu). Potrivit oamenilor de știință, dacă și există cu adevărat planete de "diamant", cel mai probabil, pe ele nu există condiții pentru viață.