Studiu: creșterea orașelor duce la pierderea bruscă a biodiversității dincolo de hotarele lor

11 dec. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT
1940 0

Creșterea orașelor duce la o scădere bruscă a biodiversității dincolo de hotarele lor - aceasta este concluzia la care au ajuns cercetătorii din mai multe universități germane.

Se știe că construcția de noi sectoare și extinderea teritoriului orașelor duce la scăderea biodiversității în ele. Acest lucru se datorează defrișărilor în timpul construcției și a altor factori care afectează habitatul natural al animalelor și păsărilor.

Oamenii de știință au analizat peste 900 de studii și au ajuns la concluzia că construcția de noi sectoare reduce biodiversitatea cu 50% pe o rază de cîteva zeci de kilometri.

Potrivit previziunilor cercetătorilor, între 2000 și 2030, orașele din întreaga lume vor crește cu 290.000 de km pătrați, ceea ce este mai mult decît teritoriul Marii Britanii.

Pe lîngă impactul direct al expansiunii orașelor, cercetătorii au descoperit unul indirect - poluarea solului și a aerului din jurul orașelor. Este vorba despre agricultură și producție la periferia orașelor, care sînt necesare pentru asigurarea cu hrană a locuitorilor din oraș.