X 
Transnistria stiri: 1381
Eurovision stiri: 501
Preşedintele stiri: 3991

Spotify a lansat Greenroom, un concurent pentru platforma de discuţii audio Clubhouse

18 iun. 2021,, 06:00   Ştiinţă şi IT
2210 0

Spotify a lansat miercuri o platformă online de discuţii audio cu caracteristici similare celor deţinute de Clubhouse, un nume de referinţă pe această piaţă în plină dezvoltare, în care compania suedeză doreşte să se facă remarcată.

Noua aplicaţie audio Greenroom a fost dezvoltată după ce Spotify a achiziţionat la sfîrşitul lunii martie Betty Labs, un producător specializat în producţia de saloane audio.

Betty Labs s-a aflat la originea platformei Locker Room, care organizează discuţii audio în direct pe tematici asociate sportului, şi, totodată, a servit drept "osatură" pentru dezvoltarea Greenroom.

Orice utilizator al Greenroom poate de acum să se alăture unui salon de discuţii audio, dar şi să îşi creeze propriul forum de discuţii, care va fi deschis pentru public.

Creatorii de conţinuturi audio pot, de asemenea, să înregistreze integral sau parţial o conversaţie şi să o adauge într-un program preînregistrat.

Spotify a conceput şi un sistem de moderare a discuţiilor, a cărui funcţionare nu a fost deocamdată precizată.

În urma succesului repurtat de podcast-uri, segmenul "live audio", care include conferinţe în direct, emisiuni, conversaţii între internauţi, s-a dezvoltat foarte mult de aproximativ un an, fiind stimulat de aplicaţia Clubhouse.

Din decembrie, aplicaţia a fost descărcată de peste 18 milioane de ori, potrivit site-ului specializat AppMagic.

Rămîn însă anumite incertitudini despre rentabilitatea acestui model şi despre capacitatea unor astfel de platforme de a obţine profituri de pe urma conţinuturilor pe care le difuzează.

Şi alţi actori majori din industria tehnologiei s-au poziţionat în acest segment, precum Twitter, care a lansat Spaces în decembrie 2000, şi Facebook, care a organizat primul salon dedicat platformei sale Live Audio Rooms, marţi, în prezenţa CEO-ul său, Mark Zuckerberg.

Acest sector include şi platforma Discord, prezentă în segmentul "live audio" din 2015 şi care numără peste 140 de milioane de utilizatori, avînd însă o poziţionare uşor diferită, fiind iniţial orientată către pasionaţii de jocuri video.

Compania Spotify are avantajul de a fi deja identificată pe piaţă drept o platformă audio, prin intermediul muzicii şi, mai recent, al podcast-urilor sale, fapt ce o recomandă drept o destinaţie firească pentru mulţi internauţi.

0
0
0
0
0

Adăuga comentariu

500

Ați găsit o eroare în text? Marcați-o și tastați Ctrl+Enter

© Business

Veți participa la recensămîntul în desfășurare, în Moldova?