Semnale de „bătăi de inimă” detectate la Soare

2 mar. 2023,, 00:30   Ştiinţă şi IT

Semnale misterioase au fost detectate la Soare. Asemănătoare bătăilor inimii, acestea ar putea ajuta oamenii de știință să afle mai multe despre steaua din centrul Sistemului Solar.

Au fost detectate semnale care seamănă foarte mult cu niște bătăi de inimă. Acest fenomen misterios a fost detectat la Soare și se pare că se repetă.

Două astfel de semnale au fost detectate pînă în prezent la Soare. Cercetătorii cred că aceste „bătăi de inimă” ne-ar putea ajuta să înțelegem mai bine lucruri despre steaua din centrul Sistemului Solar și despre cele mai puternice explozii ale acesteia.

Semnalele, care au fost localizate în atmosfera Soarelui, se repetă la fiecare 10-20 de secunde, scrie Noi.md cu referire la stirileprotv.ro.

Oamenii de știință cred că bătăile provin de la o explozie solară de clasă C, care erupe la peste 5.000 de kilometri deasupra suprafeței stelei.

Erupțiile solare reprezintă cea mai puternică expulzare de energie. Una suficient de mare ar putea chiar eclipsa dimensiunea Pămîntului.

„Acest model de bătaie este important pentru înțelegerea modului în care energia este eliberată și este disipată în atmosfera Soarelui în timpul acestor explozii incredibil de puternice de pe Soare.Cu toate acestea, originea acestor modele repetitive, numite și pulsații cvasi-periodice, a fost mult timp un mister și o sursă de dezbatere în rîndul fizicienilor solari", a declarat astronomul Sijie Yu, conform DailyStar.

Folosind Expanded Owens Valley Solar Array (EOVSA) - o instalație americană care urmărește frecvențele radio de microunde - oamenii de știință au reușit să depisteze locația exactă a primului puls.

În timp ce analizau această descoperire, cercetătorii au descoperit un al doilea puls misterios, asemănător unei bătăi de inimă.

„Modelele care se repetă nu sînt neobișnuite pentru exploziile radio solare. Dar, în mod interesant, există o sursă secundară la care nu ne așteptam, care pulsează într-un mod similar", a adăugat astronomul Sijie Yu, care a precizat că descoperirea reprezintă o premieră.