Secțiunea de Aur, găsită în craniul uman

9 oct. 2019,, 01:00   Ştiinţă şi IT

Un nou studiu susține că unele proporții din craniul nostru corespund formulei Secţiunii de Aur (cunoscută şi ca Raport de Aur).

Secţiunea de Aur este unul dintre cele mai cunoscute concepte matematice. Aceasta este o împărțire a unei cantități continue în două părți într-un astfel de raport încît partea mai mică să se raporteze la cea mai mare la fel precum și cea mai mare la întreaga valoare. Mulți artişti plastici au folosit în mod deliberat proporțiile Secțiunii de Aur în picturile lor, deoarece au fost considerate standardul frumuseții și al armoniei. Într-un nou studiu, un grup de neurologi susține că Raportul de Aur poate fi găsit şi în craniul uman. Oamenii de știință au comparat 100 de cranii umane fiziologic normale cu 70 de reprezentanți ai diferitelor specii de mamifere. Un interes deosebit l-a reprezentat linia numită arcul nazofaringian. Acest arc trece de la puntea nasului pînă la capătul gîtului, iar pe el este punctul de intersecție a două suturi parietale, care împarte întreaga linie în două părți inegale.

Proporția Secţiunii de Aur este de 1,618. Părțile arcului nazofaringian formează un raport de aproximativ 1,6. Potrivit oamenilor de știință, acest lucru este foarte aproape de proporțiile ideale. O analiză a craniilor altor mamifere a arătat că o proporție similară a arcului nazofaringian se apropie de Secţiunea de Aur pe măsura creşterii gradului de complexitate evolutivă a speciei analizate. Autorii lucrării consideră că această descoperire poate fi de mare importanță pentru antropologie și evoluție, cu toate acestea, comunitatea științifică este încă sceptică faţă de această afirmație.