Schimbările climatice vor face copacii mai mici și ei vor muri de tineri

30 mai. 2020,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Schimbările climatice vor face copacii mai mici și ei vor muri de tineri. La această concluzie au ajuns oamenii de știință de la Laboratorul Național Pacific Northwestern, a cărui lucrare este publicată în revista Science.

Se știe că mai mulți factori, direct sau indirect legați de activitatea omului, au dus la reducerea semnificativă a pădurilor din întreaga lume.

Cercetătorii au folosit imagini prin satelit împreună cu date de cîmp despre dimensiunea și înălțimea copacilor. Pe baza acestui fapt, ei au ajuns la concluzia că dimensiunea globală medie a copacilor a scăzut în ultimul secol și probabil va continua să scadă din cauza schimbărilor continue în mediul înconjurător.

Potrivit cercetătorilor, reducerea înălțimii și speranței de viață a copacilor va avea un impact major asupra ecosistemului global, inclusiv asupra supraviețuirii unor specii de organisme vii.