Savanții au explicat mecanismele de adaptare a microbilor din Antarctica

14 aug. 2020,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Profesorul de știință al Universității din New South Wales, Australia (UNSW), Rick Cavicchioli, este un expert în microbi și în importanța schimbărilor climatice globale.

Anul trecut, el a îndemnat lumea să nu mai ignore această "majoritate invizibilă" în biodiversitatea și ecosistemul Pămîntului atunci cînd se abordează problema schimbărilor climatice. Într-un studiul recent, el a aflat modul în care microbii s-au adaptat la ciclul de luminii polare.

În avertismentul său discutat pe scară largă, profesorul și cercetătorii din întreaga lume au sporit gradul de conștientizare a savanților despre modul influențării microbilor asupra schimbărilor climatice, precum și despre modul în care microbii afectează pe ei înșiși. Profesorul Cavicchioli a cerut includerea microbilor în cercetarea schimbărilor climatice.

Profesorul a publicat o cercetare, bazată pe 18 luni de eșantionare a apei din locații îndepărtate ale Antarcticii, inclusiv în timpul frigului extrem de iarnă, ar putea arunca o lumină asupra istoricului evolutiv al virușilor.

În articol, profesorul și echipa sa explică modul în care acești microbi s-au adaptat la ciclul luminii polare. Cercetătorii au descoperit că cele două tipuri de microbi — bacterii verzi de sulf (BVS) și cianobacterii — au fost cele mai răspîndite în lacul cercetat și cele mai influențate de disponibilitatea luminii. În timpul iernii, numărul BVS a scăzut, iar primăvara a revenit la un nivel mai ridicat.

Cercetătorii cred că BVS-ul din lac sa dezvoltat special pentru a trăi în Antarctica. Deoarece sînt bacterii specializate, echipa de cercetare prezice că BVS-uri similare vor fi găsite și în alte sisteme acvatice din Antarctica. În prezent, efectuează cercetări pentru a afla dacă teoria lor este adevărată. Singurul lucru care îi deranjează pe specialiști este amenințarea virușilor întroduși în ecosistemul acvatic (invazivi) care pot distruge BVS, petrubînd astfel întregul ecosistem al lacului.