Savanţii au aflat modalităţi de prezicere a apariției cancerului

20 oct. 2019,, 00:32   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință din cadrul Universităţii din California au descoperit noi modalităţi de prezicere a evoluţiei cancerului. Ştirea a fost publicată de revista științifică MedicalXpress.

Specialiştii menţionează că celulele canceroase au nevoie de o cantitate mare de glucoză pentru a crește. Totuşi, acest element este adus prin organism de alte celule.

Savanţii au hotărît să studieze „celulele transportatoare” si au aflat că o creştere a nivelului moleculei SGLT2 în celulele organismului este un semnal de dezvoltare, în scurt timp, a cancerului.

Studiul moleculelor SGLT2 a ajutat, de asemenea, oamenii de știință să afle că creșterea acestora semnalează, cel mai posibil, dezvoltarea cancerului de prostată sau de pancreas.

Anterior, oamenii de știință au stabilit care categorie de oameni suferă de cele mai multe ori de cancer: "bufniţele” sau "ciocîrliile". Specialiştii au preluat 341 fragmente de ADN responsabile de predispoziţia umană pentru modul de viaţă de "bufniţă" sau de "ciocîrlie".