S-a descoperit că peștii clovn au abilități unice

6 feb. 02:00   Ştiinţă şi IT

Într-un studiu recent, biologii au descoperit că peștii clovn au capacitatea de a efectua calcule matematice simple.

Aceste mici creaturi au dovedit că pot observa cîte dungi au ceilalți indivizi din aceeași specie. Acest aspect deschide noi perspective în înțelegerea abilităților matematice ale animalelor. Se știe că capacitatea de a număra în lumea animală poate contribui la obținerea unei cantități mai mari de hrană sau la asigurarea siguranței în grupuri mari. Noul studiu sugerează că peștele clovn utilizează abilitățile de numărare pentru a recunoaște alți indivizi din aceeași specie, care pot reprezenta o amenințare pentru habitatul și ordinea socială a lor, transmite gismeteo

Peștii clovn pot deveni victime ale atacurilor agresive atît din partea altor specii de pești, cît și a membrilor propriei specii. Cu toate acestea, ultimii par să fie cei mai expuși la riscuri.

Diferitele specii de pești clovn pot avea un număr variabil de dungi albe, fie de la burtă la coloana vertebrală, fie de la nas la coadă. Studii anterioare au arătat că acești pești acordă atenție modelelor de colorare. Noul studiu a fost conceput pentru a afla dacă peștele clovn poate cu adevărat să numere dungi pe corpul altor indivizi din aceeași specie.

Echipa de cercetători a plasat peștii clovn în acvarii speciale, adăugînd atît membri ai aceleiași specii, cît și pești din alte specii cu colorări diferite. În timpul experimentului, oamenii de știință au descoperit că peștii clovn au reacționat agresiv la ceilalți membri ai speciei care aveau același număr de dungi.

Astfel, rezultatele cercetării sugerează că acești locuitori ai adîncurilor nu doar observă dungile albe, ci și au capacitatea de a le număra.

Această abilitate unică ajută peștii clovn să-și apere teritoriile de invazia altor membri ai speciei lor.

Cercetătorii speră că studiile ulterioare vor dezvălui cît de avansate sînt aceste capacități de calcul la peștii clovn și dacă sînt dobîndite sau dezvoltate în timpul vieții lor.