Rusia și China vor crea un centru comun de studiere a Lunii și a spațiului îndepărtat

19 sep. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT
1953 0

Centrele spațiale ruse și chineze intenționează să lanseze un sistem unic de explorare a Lunii și a spațiului îndepărtat.

Despre acest lucru a anunțat RIA Novosti cu referire la o decizie guvernamentală publicată pe portalul de acte juridice.

În baza de date generală va fi colectată toată informația cunoscută despre Lună din surse sovietice, rusești și chineze. În plus, baza de date va include și informații publicate în mod deschis de oameni de știință din alte țări.

Oamenii de știință vor putea compara diferite imagini ale lunii, să studieze compoziția solului acesteia și modificările parametrilor orbitei. Deocamdată, acces la baza de date vor avea doar oamenii de știință din cele două țări, iar mai apoi, în cooperare ar putea fi implicate și alte țări terțe.

Cu toate acestea, nu se știe dacă oamenii obișnuiți vor putea folosi baza de date despre Lună și spațiul îndepărtat.

În ultimii ani, China a devenit unul dintre liderii explorării spațiului cosmic. De exemplu, anul trecut Rusia a realizat 19 lansări pe orbită, în timp ce China - 36, iar Statele Unite - 30.

De asemenea, acum, pe partea îndepărtată a Lunii, pentru prima dată în istoria omenirii, există un rover de cercetare - de origine chineză.