Planeta Jupiter, mai aproape ca niciodată! În premieră, imagini nemaivăzute din spațiul cosmic

11 feb. 2023,, 22:01   Ştiinţă şi IT

NASA a publicat joi noaptea o serie de imagini noi, realizate de telescopul spațial James Webb. De data aceasta, instrumentele telescopului s-au focalizat mult mai aproape, asupra sistemului nostru solar. Mai exact, în fotografii apare planeta Jupiter și una dintre lunile sale.

După cum notează NASA, în imaginile transmise de telescopul James Web, fanii lui Jupiter vor recunoaște imediat cîteva dintre elemenetele distinctive ale imensei planete gazoase. Printre acestea se numără benzile orizontale care acoperă planeta sau Marea Pată Roșie (Great Red Spot), o furtună îndeajuns de mare, încît să înghită întregul Pămînt.

Lîngă Jupiter, în stînga, se observă una dintre lunile sale – Europa. Însă, în funcție de filtrele folosite, se pot observa alte două luni ale planetei – Metis și Thebe, precum și un inel asemănător celor care înconjoară planeta Saturn.

„Împreună cu imaginile din Universul îndepărtat, prezentate anterior (marți – n.r.), aceste imagini ale lui Jupiter demonstrează capacitatea telescopului James Webb de a observa de la cele mai îndepărtate galaxii pînă la planete din vecinătatea noastr cosmică, pe care le poți vedea cu ochiul liber din curte”, a declarat Bryan Holler, cercetător la Institutul „Space Telescope Science”, din Baltimore.

Marți, 12 iulie, Agenția spațială americană NASA a prezentat în premieră imagini realizate de telescopul spațial James Webb. Printre imagini se numără cele care au imortalizat stele pe cale de moarte sau nebuloase unde se nasc stele, planete din afara sistemului nostru solar – a căror atmosferă conține apă și un grup de galaxii, strîns unite într-un dans cosmic.