Pe Pămînt a ajuns radiația unei explozii colosale dintr-o altă galaxie

16 ian. 2021,, 17:33   Ştiinţă şi IT

Astronomii au înregistrat o emisie colosală de energie produsă de un magnetar (o stea neutronică care are un cîmp magnetic extrem de puternic) într-o altă galaxie.

Pînă la Sistemul Solar, emisia de energie a ajuns sub forma unei explozii-gamma scurte. Acest lucru este menționat în materialul publicat în revista Nature, transmite tvzvezda.ru

Este vorba despre emisiile-gamma GRB 200415A, detectate pe 15 aprilie 2020 de aparate cosmice, aflate la diferite distanțe de Pămînt. La început, emisiile-gamma au fost înregistrate de aparatul Mars Odyssey, după 6,6 minute a fost declanșat detectorul de pe Wind, iar după 4,5 secunde radiația a căzut la Pămînt.

Impulsul, declanșat de evenimentul din galaxia NGC 253, aflată la o distanță de 11,4 milioane de ani lumină, a durat 140 milisecunde.
După cum explică astrofizicienii esența fenomenului, din cauza șocurilor, există o schimbare bruscă a cîmpului magnetic al magnetarului, ceea ce crează un val de șoc și o explozie puternică de radiații gamma.

Galaxia spiralată NGC 253, descoperită în secolul al XVIII-lea, este cunoscută printre astronomi ca Sculptor Galaxy sau Moneda de Argint.