Pămîntul, amenințat de asteroizi? Ce se va întîmpla în următoarele săptămîni

19 oct. 2021,, 20:30   Ştiinţă şi IT

Mai mulți asteroizi vor trece aproape de Pămînt în următoarele cîteva săptămîni, iar unul care a trecut deja vinerea trecută avea dimensiunile Marii Piramide din Giza din Egipt, cu un diametru de 160 de metri.

Vineri, Asteroid 2021 SM3 a trecut pe o rază de 3,5 milioane de mile de Pămînt, potrivit datelor de la Center for Near Earth Object Studies de la NASA, transmite Noi.md cu referire la realitatea.md.

Asteroizii despre care se așteaptă să treacă pe lîngă Pămînt, împreună cu SM3, sînt clasificați ca obiecte din apropierea Pămîntului. NASA a spus că NEO-urile sînt „comete și asteroizi care au fost împinse de atracția gravitațională a planetelor din apropiere în orbite care le permit să pătrundă în vecinătatea Pămîntului”.

Asteroizi giganți trec pe lîngă Pămînt

NEO-urile formate în sistemul planetar exterior rece sînt în mod normal „gheață cu particule încorporate”, în timp ce asteroizii formați în sistemul solar interior mai cald „între Marte și Jupiter” sînt mai stîncoși.

Deoarece au fost formate din resturi neatinse de cînd sistemul solar s-a format acum 4,6 miliarde de ani, oamenii de știință cred că NEO-urile dețin informații despre începutul universului nostru.

„Dacă dorim să cunoaștem compoziția amestecului primordial din care s-au format planetele, atunci trebuie să determinăm constituenții chimici ai resturilor rămase din acest proces de formare – cometele și asteroizii”, a spus Center for Near Earth Object Studies.

Miercuri, Asteroidul 1996 VB3 va veni la două milioane de mile de Pămînt, de aproximativ opt ori mai departe decît Luna. Deși această distanță poate părea mare, este semnificativ mai aproape decît cel mai apropiat vecin al nostru, Marte, care se află la 33 de milioane de mile distanță.

Asteroidul 1996 VB3 se estimează că are un diametru de pînă la 210 metri – aproximativ jumătate din înălțimea clădirii Empire State.

Apoi, asteroidul 2017 SJ20 este așteptat să treacă pe lîngă planeta noastră pe 25 octombrie puțin mai departe, la aproximativ 4,5 milioane de mile. Se estimează că asteroidul are o lățime de pînă la 182 de metri.

Acești asteroizi nu se apropie suficient de mult încît să lovească Pămîntul, iar centrul NASA a spus să ne facem griji.