Ouă de dinozaur cu o vechime de 80 de milioane de ani, descoperite în centrul Chinei

14 oct. 2022,, 06:00   Ştiinţă şi IT

Un grup de cercetători a descoperit în provincia Jiangxi din centrul Chinei cuiburi fosilizate cu ouă de dinozaur datînd din perioada cretacicului tîrziu, în urmă cu 80 de milioane de ani, transmite agerpres.ro

Ouăle sînt "aproape rotunde şi bine conservate", a scris cotidianul Global Times, subliniind totodată importanţa descoperirii pentru cercetarea acelei perioade preistorice.

În roca în care au fost descoperite rămăşiţele fosilizate au fost găsite, de asemenea, urme de la alte şapte ouă care s-au aflat acolo însă au căzut de-a lungul timpului, au precizat experţii responsabili de acest studiu.

După ce au analizat ouăle, oamenii de ştiinţă au stabilit că acestea sînt fosile din genul Coralloidoolithus aparţinînd familiei Stalicoolithidae, din care au mai fost găsite specimene în provinciile chineze Zhejiang (est) şi Henan (centru).

Deocamdată nu a fost determinată specia de dinozaur căreia îi aparţin ouăle.

China este ţara cu cele mai importante descoperiri de ouă de dinozaur fosilizate din lume.

Oraşul Heyuan, din provincia sudică Canton, deţine recordul mondial pentru descoperiri de ouă de dinozaur, cu aproape 17.000 de specimene găsite pe teritoriul său începînd din anul 1996.