Ornitologii au găsit o pasăre rară, considerată dispărută

24 feb. 02:00   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii de la Universitatea din Texas din El Paso au petrecut șase săptămîni în căutarea păsării rare cu creastă galbenă (Prionops alberti) în jungla din Republica Democratică Congo.

Pînă în prezent, Coiful cu cresta galbenă nu mai fusese văzut de aproape două decenii, din care cauză a fost considerat dispărut.

Găsirea păsărilor era anterior dificilă din cauza imposibilității de a trimite o expediție în zonă. Regiunea este caracterizată de instabilitate politică și de acțiuni militare frecvente.

Expediția echipei de cercetători americani în lanțul muntos Itombwe, însoțiți de localnici, a permis găsirea a 18 exemplare de această pasăre în trei locații diferite. Această descoperire semnificativă ne dă speranța că specia încă mai există în zone îndepărtate din regiune.

În timpul expediției, echipa a găsit și o specie de broasca (Arthroleptis hematogaster), care a fost văzută ultima dată în anii 1950. Cu toate acestea, ei sînt îngrijorați pentru viitorul speciei recent redescoperite din cauza amenințărilor la adresa habitatului lor, cauzate de extinderea terenurilor agricole și de minerit.

Michael Harvey, unul dintre membrii expediției, a subliniat importanța protejării pădurilor din regiune pentru a preveni pierderea unor specii valoroase, pînă la elaborarea măsurilor de protecție a acestora. Această descoperire subliniază importanța eforturilor științei de a conserva biodiversitatea pădurilor tropicale.