Oamenii de știință găsesc noi dovezi ale posibilei vieți pe unul din sateliții Saturnului

9 oct. 2022,, 19:45   Ştiinţă şi IT

O echipă internațională de oameni de știință a găsit noi dovezi în favoarea ipotezei unei posibile vieți pe Enceladus, unul dintre sateliții lui Saturn.

Cercetătorii conduși de geochimistul de la Universitatea Chineză Hao Jihua au sugerat că oceanul acoperit de gheață al lui Enceladus poate conține fosfor dizolvat, un element esențial pentru viața biologică. Despre aceasta scrie, duminică, agenția de presă Xinhua.

Fosforul este o componentă esențială a oaselor, membranelor celulare și ADN-ului la oameni și animale. Anterior, oamenii de știință au descoperit pe satelit hidrogen, azot, oxigen și sulf – elemente importante pentru apariția vieții. Dar din cauza lipsei de fosfor, Enceladus a fost considerat nelocuit.

Cercetătorii conduși de Hao Jihua au creat un model al interacțiunii apei și rocilor din fundul stîncos al oceanului Enceladus.

„Apa oceanică de pe planetă s-a dovedit a fi foarte alcalină (foarte sărată) și lipsită de oxigen, asemănătoare cu apa carbogazoasă pe care o beau oamenii pe Pămînt”, a declarat Hao Jihua, citat de agenție. Potrivit lui, într-un astfel de mediu „sodic”, fosforul din roci ar dura aproximativ 100 de mii de ani să se dizolve în ocean.

Hao Jihua a remarcat că un ocean ar fi putut exista pe Enceladus de mai bine de 100 de milioane de ani. Avînd în vedere acest lucru, oamenii de știință au sugerat că rocile satelitului ar putea elibera o cantitate semnificativă de fosfor în ocean în acest timp.

Lucrarea de cercetare a fost publicată în revista științifică Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States.