Oamenii de știință au reușit să înregistreze comunicarea vocală a pinguinilor sub apă (VIDEO)

17 apr. 2020,, 23:31   Ştiinţă şi IT

Cercetătorii au stabilit că pinguinii emit sunete sub apă atunci cînd vînează.

Pinguinii sînt foarte vocali atunci cînd se află pe uscat, studiile demonstrînd faptul că sunetele pe care aceştia le emit sînt folosite pentru a-şi recunoaşte partenerii şi rudele. Totuşi, un aspect a rămas încă neclar: comunică pinguinii atunci cînd sub apă? Răspunsul acestei întrebări este greu de stabilit şi asta deoarece unele specii pot să se scufunde la adîncimi cuprinse între 20 şi 500 de metri, asta depinzînd de specie, dar şi de abilităţile fizice ale unui anumit pinguin, transmite descopera.ro.

O echipă de cercetători de la Universitatea „Nelson Mandela” din Africa de Sud a studiat trei specii: pinguinul regal, pinguinul Gentoo şi pinguinul Macaroni şi au ajuns la concluzia că aceştia emit sunete sub apă atunci cînd vînează, notează Science Alert.

Oamenii de ştiinţă au analizat 230 de mostre de sunete înregistrate sub apă şi aproximativ cinci ore de înregistrări video: 34 de clipuri în care apar pinguinii regali, 169 în care apar pinguinii Gentoo şi doar una singură pentru pinguinii Macaroni. Cercetătorii au ales aceste trei specii deoarece ele reprezintă diversitatea strategiilor de hrănire ale pinguinilor. De exemplu, pinguinii regali s-au specializat în vînarea peştilor de la 200 de metri adîncime, în timp ce pinguinii Macaroni vînează doar pînă la 20 de metri; iar pinguinii Gentoo se hrănesc cu o multitudine de prăzi de la diferite adîncimi.

Acest studiu a stabilit faptul că pinguinii comunică în timp ce vînează, dar, după cum explică şi cercetătorii, această descoperire a dus la o nouă serie de întrebări legate de funcţiile specifice ale sunetelor scoase, dar şi de mecanica din spatele emiterii acestor sunete, date fiind adîncimea şi presiunea apei.