Oamenii de știință au găsit un nou medicament eficient împotriva coronavirusului

16 oct. 2020,, 08:05   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea din Hong Kong au găsit o nouă strategie antivirală pentru tratamentul COVID-19. Pe scurt despre studiul publicat în revista Nature Microbiology, se relatează într-un comunicat de presă al MedicalXpress.

Cercetătorii au descoperit că medicamentul ranitidină bismut citrat (RBC), care este aplicat împotriva ulcerului, este, de asemenea, un remediu eficient împotriva coronavirusului SARS-CoV-2. RBC vizează proteina coronavirală helicaza Nsp13, care este necesară pentru replicarea virusului. El înlocuiește ionii de zinc, suprimînd activitatea helicazei, transmite lenta.ru.

S-a dovedit că preparatul reduce semnificativ încărcătura virală mai mult de 1000 de ori în cultura celulelor infectate cu SARS-CoV-2. Experimentele efectuate pe hamsterii sirieni au arătat că RBC reduce încărcătura virală de aproximativ o sută de ori atît în căile respiratorii superioare, cît și în cele inferioare și înmoaie pneumonia asociată cu virusul. Reduce semnificativ nivelul citokinelor și hemokinelor proinflamatorii de bază în cazurile grave de COVID-19 la animalele infectate.

RBC manifestă citotoxicitate scăzută cu un indice înalt de selectivitate 975 (cu cît este mai mare numărul, cu atît este mai sigur medicamentul), comparativ cu Remdesivir, un alt potențial medicament împotriva coronavirusului, care are un indice de selectivitate 129.