Oamenii de știință au găsit rudele dispărute ale vombatidelor și ale urșilor koala

18 sep. 2019,, 04:00   Ştiinţă şi IT

Paleontologii de la Universitatea Monash au restabilit după fosile aspectul și structura corporală a rudei dispărute a vombatidelor și a urșilor koala - Palorchestes azael.

Reprezentanții speciei cîntăreau mai mult de o tonă, iar articulațiile cotului erau inerte.

Palorchestes azael aparține familiei de palorcheste, care include unele marsupiale din zilele noastre - de exemplu, vombatidele și urșii koala. Reprezentanții mari ai familiei au trăit în principal în sud-estul Australiei și au apărut în era oligocenului sau cu 33,9 - 23 de milioane de ani în urmă.

Lungimea animalului, ale cărui fosile au fost studiate de paleontologi, a fost de 2,5 m. În timpul studierii oaselor, cercetătorii au descoperit că articulațiile cotului membrelor din față ale erbivorelor erau nemișcate - oasele din el erau situate la un unghi de aproximativ 100° unul față de celălalt.
Oamenii de știință nu au cunoscut un singur marsupial sau placentar cu o structură similară a articulațiilor cotului. Poate că astfel de limitări erau compensate de articulații umărului foarte mobile.