Oamenii de știință au găsit cea mai veche gumă de mestecat din lume

29 feb. 2020,, 02:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință de la Universitatea Portsmouth au găsit prima gumă de mestecat din istorie. Materialul frumos, care seamănă cu chihlimbarul, a fost găsit în frunze împietrite de 110 milioane de ani.
Emily Roberts, student absolvent la Universitatea Portsmouth, a făcut descoperirea studiind frunzele fosilizate ale plantei Welwitschiophyllum găsite în Brazilia. Ea a observat niște dungi subțiri de chihlimbar în unele frunze petrificate pe care le studia.

Această substanță este creată din gumă vegetală fosilizată. Pînă în prezent, s-a presupus că aceasta nu poate supraviețui proceselor de pietrificare. Proprietatea ei de a se dizolva în apă înseamnă că guma se va dizolva în apă și nu va putea supraviețui suficient de mult încît să poată fi păstrată în rămășițele plantelor pietrificate. Deoarece această gumă fosilizată arată ca un chihlimbar, acum oamenii de știință cred că în plantele pot exista multe alte substanțe de culoare chihlimbarului care sunt interpretate greșit din cauza lipsei confirmării chimice.

Plantele produc rășini și gume care îndeplinesc diferite funcții. Rășinile sînt răspunsul la răni și servesc drept protecție împotriva bolilor și insectelor. Guma participă la depozitarea hranei, susținerea structurală și ermetizarea rănilor. Deși rășinile și guma arată la fel, chimic ele sînt diferite și este bine cunoscut faptul că guma se dizolvă în apă.