Oamenii de știință au descoperit o regiune din creierul uman care este responsabilă pentru altruism

30 aug. 2022,, 00:00   Ştiinţă şi IT

Dacă v-ați întrebat vreodată dacă unii oameni au o predispoziție de a-i ajuta pe alții, atunci, judecînd după recenta descoperire a fiziologilor britanici, nu ați fost departe de adevăr, informează Noi.md cu referire la gismeteo.ro.

Potrivit unei publicații din revista Current Biology, neurologii de la Universitatea din Birmingham au identificat o regiune specifică a cortexului cerebral a cărei activitate este direct responsabilă de altruism.

Potrivit oamenilor de știință, un set de neuroni, care se află în girusul cingulat al cortexului cerebral, este responsabil pentru tendința unei persoane de a-i ajuta pe ceilalți. În același timp, se observă că mai devreme acest segment al neuronilor a fost asociat cu etica și moralitatea oamenilor.

Ca parte a studiului, experții au observat activitatea creierului a 38 de tineri în timpul diferitelor experimente. În unul din ele, un voluntar a cerut altor persoane să fie ajutat la îndeplinirea sarcinilor pentru un alt studiu. În acest moment, oamenii de știință au analizat ce neuroni au fost implicați la participanții la experiment.

Rezultatele analizei au demonstrat în mod clar că neuronii localizați în girusul cingulat al cortexului cerebral sînt responsabili pentru altruism și pentru a depune eforturi pentru a face acest lucru. În același timp, oamenii de știință au adăugat că această zonă nu s-a manifestat în niciun fel atunci cînd oamenii au făcut ceva în beneficiul lor.