Oamenii de știință au descoperit într-un chihlimbar o albină de aproximativ 100 de milioane de ani

14 feb. 2020,, 03:00   Ştiinţă şi IT

Oamenii de știință au descoperit înrt-un chihlimbar o albină de aproximativ 100 de milioane de ani. Aceasta este cea mai antică albină cunoscută științei, se declară în mesajul Universității de Stat din Oregon, publicată în revista BioOne.

Insectele-polenizatoare de au contribuit la înmulțirea plantelor cu flori pe întregul glob și au constituit un factor important din punct de vedere ecologic, contribuind la păstrarea biodiversității.

Albinele sînt singurul grup de polenizatori care se hrănesc exclusiv cu nectar și polen pe tot parcursul ciclului de viață.

Fosila de albină Apicula Discoscapa cu vîrsta de aproximativ 100 de milioane de ani a fost descoperită în Myanmar și se referă la perioada cretacică medie. În interiorul unui chihlimbar, oamenii de știință au găsit nu numai o albină cu polen, ci și un parazit primitiv — gîndacul de triungulin, care se găsește pînă în prezent în cuiburile albinelor și se hrănește cu larve.

Descoperirea va permite o mai bună înțelegere a evoluției albinelor și va determina modul în care strămoșii lor s-au transformat din prădători laîn vegetarieni, menționează oamenii de știință.