Oamenii de știință au descoperit de ce bucatele par mai gustoase atunci cînd sîntem flămînzi

28 oct. 2019,, 03:00   Ştiinţă şi IT

S-a dovedit că creierul blochează unele senzații și intensifică altele, făcîndu-ne mai puțin capricioși.

Unei persoane înfometate bucatele îi par mai gustoase datorită semnalelor speciale ale creierului, scrie Nature Communications. Se relatează că acest lucru a fost stabilit de cercetătorii de la Institutul Național de Științe Fiziologice de la Okazaki (Japonia). Ei au efectuat experimente pe șoareci și au detectat schimbări în activitatea electrică a creierului lor. Oamenii de știință au observat ce s-a întîmplat în hipotalamus - o mică zonă a creierului care controlează și apetitul.

S-a dovedit că, în stare de foame, aici sînt blocate semnalele de la receptorii care răspund la amărăciune. În același timp, creierul dimpotrivă intensifică gustul de dulce. Cercetătorii au subliniat că, de obicei, un gust amar respinge, deoarece creierul percepe acest lucru ca un semn al unui posibil pericol alimentar. Și dulceața atrage în aproape orice caz, deoarece acest gust semnalează un potențial conținut ridicat de calorii, ceea ce înseamnă nutriție.

Potrivit oamenilor de știință, aceste date pot ajuta în tratamentul persoanelor cu tulburări alimentare. În viitor, ei intenționează să afle și cum se modifică activitatea neuronilor din creierul persoanelor cu diabet și obezitate.