Oamenii de știință au analizat cea mai veche bucată de gheață din lume

Specialiștii americani au publicat analiza unei probe de gheață din Antarctica, vîrsta căreia este de 2,7 milioane de ani.

O bucată de gheață din Antarctica, descoperită de o echipă de cercetători, a furnizat date climatice pentru 800.000 de ani din istoria Pământului. Eșantionul prezintă o imagine mai clară a legăturilor dintre gazele cu efect de seră și clima antică. Bulele de aer închise în interior s-au format acum 1,5 milioane de ani și conțin mai puțin dioxid de carbon decît se aștepta. Acest lucru s-a întâmplat înainte ca ciclurile glaciare ale planetei să devină mai lungi și poate indica o mutare a acestor cicluri.

Potrivit oamenilor de știință, unul dintre cele mai importante momente ale acestui studiu a fost dovada faptului că dioxidul de carbon a fost asociat cu temperatura planetei în această perioadă antică. Această concluzie se bazează pe studierea compoziției chimice a gheții, care oferă o imagine asupra schimbărilor de temperatură în Antarctica, concomitent cu modificările conținutului de dioxid de carbon.

Citește-ne pe Twitter, dacă vrei să afli mai multe